7. mars 2009

Broderimappe

Mappe til Stitchery, eller broderi på godt norsk. Et nydelig og praktisk design av Annaka.





Detaljer er kos. Jeg hadde tilfeldigvis en "pynte-nål", den sydde/limte jeg fast, der hvor det egentlig skulle broderes en...


Mappens innside. Her er det plass til en broderi-ramme, tråd etc..
Stoffet med seilskutene kjøpte jeg i fjor sommer. Jeg synes det passet perfekt til mappen.

Baksiden har en lomme.

En ruskepose er godt å ha når man broderer, eller monterer. Denne skal jeg ha i håndarbeidskroken min.


En båtmannsknop og en liten saks til pynt.

26 kommentarer:

Inger sa...

Den ble kjempeflott. Og smart med ruskepose til. Holder på med min nr. 2. Ha en riktig fin lørdagskveld.

STRIKKEMOR(O) sa...

Mappa di blei veldig fin!!

maledilla sa...

Så flott det ble, skal si du er kjapp med håndarbeidet ditt. Takk for koselig kveld på torsdag. Gleder meg allerede til neste gang ! Ha en fin helg !

Unknown sa...

Mappen er utrolig flott..., spennende valg av stoffer og fint med ditto ruskepose.

Jeg har faktisk kjøpt mønsteret på denne mappen i dag, gleder meg til å sy/brodere den!

Vet du hvor jeg kan få tak i mønsteret på sånn ruskepose som du har sydd?

Ha en fortsatt fin lørdagskveld!

synnøve

Trinola sa...

Kjæmpefin blogg du har :o)
blir såå inspirert av deg !
God helg :o)

Laila sa...

Mappa di vart verkeleg fin. Har sjølv dette mønsteret liggande på vent. Ønsker deg ei kreativ helg/veke.

pip sa...

Utrolig flot og lækker broderi mappe, praktisk med en sådan til opbevaring. Du må have en god weekend.

Rita Tjelta sa...

Se så fin den ble. Du er jo nesten like rask som Anne :))

Elin sa...

Dette er berre fantastisk fint! Eg er igong med mappa og, held på med stitcheriet.

Rita sa...

Et flott sett du har laget deg.

Husflidstausa sa...

Her er den berre ein ting å seie. Kjempefin! Seilskutestoffet var kjempespennande å bruke til dette, kom fint til sin rett.

Karilla sin hobbyblogg sa...

Kjempefin mappe og ruskepose. Jeg skal begynne på mappa mi i dag. De er utrolig fine og praktisk.
Ha en fin søndag!

Anonym sa...

Så utruleg flott mappe og ruskepose du har laga!
Flotte stoff og fargar du har brukt. Ønsker deg ein god søndag.

Unknown sa...

Så nydelig disse tingene var, er så imponert over et så flott arbeid. Er det vanskelig å lage ruskepose? Selger du mønster?
Vil gjerne følge deg , og har lagt deg til hos meg. håper det er i orden.

mvh solfrid¤

2ne sa...

Lekker mappe i nydelige farger. Bøssposen ble fin også - utrolig praktisk å ha :-)

Merete sa...

Nydelige farger på stitcherimappa de, mange flotte detaljer her!

Anonym sa...

Kjempefin mappe!

Anonym sa...

Så lekkert! Har også kjøpt mønster og skal sy, er bare så forelsket i den der.

May Britt sa...

Kjempefine stoffer du har brukt i tingene dine. Er veldig glad i symappa mi og det tror jeg nok du blir også.

Nissestien sa...

Den ble kjempefin med alle de små deltaljene. Skal si du har fått fart på syingen din nå - skjønner ikke hvordan du får tid til alt. Håper å kunne komme i gang med min så snart som mulig - du vet bunad!!!!
Ha en fin uke

Anonym sa...

Skikkelig flott og med mange fine smådetaljer. Flott stoff, det med seilskutene på.
Hvordan er disse ruskekorgene laget siden de ligger så flott på bordkanten?

Anita sa...

De mappene er sååå fine, skal snoke etter sånt mønster i morgen!! Du! De ruske posene, er det ditt desig eller?? Kunne tenkt meg å få kjøpt mønster på de, for de må jo være superkjekke!! Du lager såå masse fine ting! Er her inne ofte! Ha en flott ukeslutt!

Timotei sa...

Nydelig utført arbeid! Seilskutestoffet var så fint!

Anne sa...

Nydelig mappe! Og ruske-posen også. Har mønsteret til mappa, men har ikke kommet så langt som du har.

Anonym sa...

Mappa di ble virkelig flott. Pyntinga di ble prikken over i'en. Jeg har også sydd mappa, men den er nok noe enklere enn din ;) Ha ei fin helg.

Eva sa...

Ja, den ser jättefin ut, din stitchery mapp. Så nu har jag köpt mönstret och skall sy en! :-) Glad Påsk.