7. apr. 2009

Disiplin...ble flere engler


Nå er endelig alle englene ferdige. Jeg har holdt meg til dette ene håndarbeidet, mens jeg har lyttet til lydbøker i "krim-sjangeren". Hver engel har sin historie, derav navnet "An Angels Story".
Charlotte på bildet over, er av typen som har "svart belte" i shopping! Hun får simpelten aldri nok av noe, og er stadig på jakt etter det perfekte tilbehør som hun bare må ha. Kreditkort er vel ment til å brukes??? På salg sparer hun penger!!!! Fornøyd vender hun hjem etter å ha gjort dagens kupp. Halv pris, det må vel være en shoppers absolutte lykke!!! Et kupp er et kupp om det hun har kjøpt blir brukt eller ikke!!




Engelen Angela er en ekte dyrevenn. Hun elsker alle dyr, og hjelper små innsekter ut av badevannet eller ser til at skillpaddene kommer seg trygt over veien. Engelen Dimety sitter ofte på en bakketopp å dagdrømmer. Det sies at drømmer er vinduet til sjelen, og Dimety grubler ofte på de store spørsmålene i livet...som; hva er det som egentlig holder glorien oppe?, og kan den forsvinne i mengden?...




Engelen Tillie trekker te som får problemer til å forsvinne. Hun inviterer gjerne andre engler inn til te, og over noen deilige kopper te løser de små og store problemer. Engelen Sarah er syerske. Hun har godt over 200 ufoer (uferdige prosjekter)..men det er jo alltid noe nytt å begynne på. Hun har et stofflager som enhver quilter ville misunne henne, og på hennes lokale quiltebutikk fristes hun stadig av nydelige stoffer... og noen av dem kan hun bare ikke leve uten!

Engelen Fran har ansvaret for å lære små engler å fly. Det blir mange knall og fall, men da lærer de også hvordan det ikke skal gjøres. Det er erfaringer som gjør oss gode.


Englene Zoe og Prudence er bestevenner. De møttes første skoledag og har siden vært uadskillige. De har opplevd mye sammen, som da de var på dobbelt stevnemøte med tvillingene Tom og Tim, eller da de fikk gloriene sine for første gang. Den store hjerte-puten de holder mellom seg er ikke bare symbolsk. Uten hjertet ville vingene deres komme for nærme når de er ute og flyr. Skulle dette alikevel skje, ville de lande mykt på puten.
Sophia er svært sosial engel. Hun er alltid der det skjer, og ofte å finne på de mange arrangementer. Hun ifører seg alltid "siste skrik" og spiser på fine restauranter.

Nå som alle englene er ferdige, kan jeg begynne å sette sammen delene. Hvert "englebilde" skal først få sin ramme. Lappene som skal syes imellom er allerede kuttet, og jeg har kuttet opp flere enn nødvendig.
Jeg gleder meg til fortsettelsen.
GOD PÅSKE!

13 kommentarer:

LAPPEQURI sa...

Å du har gjort en flot jobb:-) Nydelig.Artig med historien på englene:-)
Ha en fortsatt fin og kreativ påske;-))

Farmors sa...

...og det er helt sikert, det er nok mange som gleder seg med deg! God Påske!

toja sa...

Å, for noen herlige engler! Ønsker deg en god påske!

Unknown sa...

Hei Tina!
Jeg blir helt stum av beundring..., englene dine blir sååå nydelige... Du har valgt så flotte stoffer, både på selve motivewt og stoffene i rammene også! Så morsomt at du har oversatt historeien til hver enkelt, man blir jo liksom kjent med dem på den måten!

Lucky me, i dag fikk jeg endelig mønsterheftet fra australia...
Det har jammen tatt lang tid(5 til 6 uker tror jeg) nesten så jeg trodde at den hadde blitt borte underveis!

Ble litt skuffet, syns bildene var så fargeløse og svake, men det gikk fort over. Nå gleder jeg meg veldig til å begynne på engelteppet, men ettersom vi drar på påskeferie i morgen, så blir det ikke begynnt før neste helg...
Har også andre ting jeg skal gjøre ferdig først!

Gleder meg veldig til å se mer av teppet ditt... :O)

Ønsker deg og dine en god påske!

Klem

Rita Tjelta sa...

Skal si du er kjapp på labben. Du har fått gjort ganske mye siden sist. Morsomt med de små historiene som følger med englene.
Ønkser deg en flott og solrik Påske. Kos deg!!

pip sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
pip sa...

Så mange fine engle du har fået syet,det bliver et flot tæppe,ønsker også dig en rigtig god påske.

Käranån sa...

Så fint ditt täcke blir, så fina färger. Det är roligt att se att samma täcke kan bli så helt olika i olika färger.
GLAD PÅSK!!

Nissestien sa...

Du har virkelig gjort en kjempejobb! De ble fine. Overskriften traff meg hardt....Har ikke klart å ha full disiplin på bunadsying. Siste prøving gikk fint - alt satt som et skudd. Planen er ferdig til over påske.
Ha en riktig fin påske - håper du koser deg både med barna og håndarbeid.

BITTE`S LAPPER sa...

Hei! Så spennende det var å lese historien til hver enkelt engel. Blir spennende å følge med videre for å se hvordan teppet ditt blir når det er ferdig.
God påske :-)

Kjersti m sa...

Jeg gleder meg også til fortsettelsen, tror teppe blir helt topp. Koser meg med englehistoriene dine, morsomme. Ha en riktig fin påske :o)

Bodil sa...

Englene er kjempefine - og for et tempo du holder på å gjøre dem ferdig. Gleder meg til å se fortsettelsen!

Timotei sa...

Så flittig du har vært! Kjempeartig med disse englene som har hver sin personlighet. Ønsker deg ei fortsatt fin påske!