11. feb. 2008

"I oldemors tid"



Dette mønsteret av Annaka har jeg hatt liggende en stund. Ventet bare på de riktige stoffene. Duken har tittelen; "I oldemors tid". Jeg synes den er stilfull og enkel. Den sorte rammen har jeg maskinquiltet. Jeg grudde meg litt til det, og måtte bearbeide meg selv litt først. Jeg fant ut at det var greiest å tegne opp "mønsteret" først, og sy litt og litt. Det gikk veldig bra. Ingen stiv nakke og ingen frustrasjon :o) Nå er jeg igang med å sy en liten duk av restene :o)




Det gjør seg med en tittekant...

9 kommentarer:

Alma Merethe sa...

Heia, se der...
Duken ble kjempefin. Har selv ikke sydd den, men nå så....

Det med stoffer er så sant så. De må komme til sin rett. Har så mange stoffer som blir liggende til ingen nytte..

Ha en fin kveld!!!

Inger sa...

Virkelig en flott duk. Ha ei fin uke.

Rita Tjelta sa...

Så nydelig den ble i svart :D
Har selv sydd den, i gråblå toner.
Ha en fin dag!!

Syersken sa...

Denne ble jo lekker,stilren i sort/hvitt. Ha en fin dag:)

Tone Yvonne sa...

Hei, hei!
Åh, den løperen ble flott. Likte fargevalget ditt _ kontrastene ble helt rå :o)

Ha en strålende dag!!

Anonym sa...

Så flott duk du har sydd - synes fargene passet veldig godt til det mønsteret.

Timotei sa...

Flott løper! Virkelig!

Anonym sa...

Hei Tina.
Kjempefin løper.:-)
Nu fikk du virkelig satt fart i meg å.Har hatt mønstret lenge,å nu er det blitt to løpere i oldemors tid.Har bare å applikere på mønstret.
Ha ei go helg.
Barbro

Rita sa...

Hei.
Den var veldig fin i dine farger. Du har laget mye flott siden sist jeg var på besøk. Ha en god helg !