6. aug. 2007

Feriestrikk.

I vår var jeg innom Husfliden i Stavanger og kjøpte 2 nøster Misti fra Du store Alpakka. Jeg hadde ambisjoner om å hekle et pynteskjerf fra heftet Maskerader, som jeg så gjerne ville ha. Hekle er noe jeg ikke kan, så det var nok smart å ta disse nøstene med nordover. Jeg har prøvd å hekle, men mammas ringer ser bedre ut. Hun har nå tatt over heklingen og jeg skal stå for monteringen.
Som sagt tok jeg med meg noen nøster på ferie. Nå har jeg strikket er Calorimetry (pannebånd).Det gikk jo veldig fort.
Jeg har brukt Smart og pinner nr 3,5.
Den passet perfekt til min 8 åring.
Tur-bestikket fikk jeg av pappa. Han har laget det av einer.
Det passer nok fint til et fat med spekemat.

Jeg fant et strikkehefte fra Allers og ville prøve meg på denne strikkejakken. Calorimetryen gikk jo så fort, men denne tar tid, og heklingen har jo mamma tatt seg av. Liker godt å strikke kunststrikk og det er det jo en del av på denne modellen. Jeg har valgt koksgrå. Håper den passer. Greit å ha noe å gjøre på kveldene.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den koksgrå jakken kommer til å bli kjempefin! Pannebåndet var også flott. Går jo så fort strikke sånne ting.
Jeg hekler ikke så mye jeg heller, men det er jo egentlig artig å hekle da. Husker det var den første håndarbeidsteknikken jeg lærte meg.
Ha en fortsatt fin sommerdag!

Anonym sa...

Kjøpte meg noen nøster Misti selv, når jeg var på ferie i Røros i sommer. Har ikke fått strikket noe av det ennå, men kjekt å ha;-) Gleder meg til å se skjerfet ditt ferdig, det er godt å ha en mamma som kan hjelpe til! Jakka blir sikkert kjempeflott.

Gledwood sa...

Hi your blog looks well trendy and neat though I can't understand a word of it ... I'm just surfin' through ... pressed Next Blog and up you appeared! How's things? Great pictures! Come to my place someday! http://gledwood2.blogspot.com is the place to be ~ my online daily confessional. I hope to see you there sometime... All the best
from
Gledwood
"Vol 2" ...